پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 150490
وزارت خارجه ايران بايد سريع‌تر موضع‌گيري کند/ واکنش اجباري اوباما و بان کي مون پس از چند روز
تاریخ انتشار : 1393/11/26 09:16:19
نمایش : 1043
با توجه به اينکه قتل اين سه دانشجو در دنيا واکنش زيادي به همراه داشته است انتظار مي رود مسئولين بين المللي به صورت عادلانه فرد قاتل را محاکمه و به سزاي اعمال خود برسانند .
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، چند روز گذشته يک شهروند امريکايي که طبق اظهارات خانواده اش فردي اسلام ستيز بود و صفحه هاي شخصي وي در شبکه هاي مجازي بر صحت اين امر تاکيد دارد، با ضربات گلوله يک اسلحه سه جوان مسلمان دانشجو را به شهادت رساند.
متاسفانه اين خبر توسط رسانه هاي دول غربي که خود را پرچمدار حقوق بشر مي دانند به درستي انتشار نيافت.
فرد قاتل به گفته همه همسايگان و افرادي که وي را مي شناختند، تعدل روحي نداشته و فردي به شدت عصبي بوده است که با همه افراد بدون هيچ بهانه اي درگير مي شده و در روز حادثه نيز با درگيري وي با دانشجويان هرسه آنها به ضرب گلوله به قتل مي رسند.
اگرچه رسانه هاي غربي سکوت در خصوص اين خبر را بر همه چيز ترجيح دادند اما رسانه هاي کشورهاي مسلمان با انتشار گسترده خواستار رسيدگي صحيح و عادلانه به وضعيت شهداي چپل هيل شدند.
 

اردوغان: سه مسلمان در آمريکا کشته شده‌اند و اوباما سکوت کرده است

اردو غان در واکنش به سکوت اوباما در پي اين حادثه عنون کرد: سه مسلمان در کاروليناي شمالي کشته شده اند و باراک اوباما، جان کري و جو بايدن هيچ حرفي در اين باره نزده اند.
وي در کنار انريکه پنا نيتو رئيس جمهور مکزيک در کاخ ملي مکزيکو سيتي گفت: ما به عنوان سياستمدار در برابر هر اتفاقي که در کشورمان رخ مي‌دهد مسئوليم و بايد مواضع خود را نشان دهيم.

به هر حال بايد گفت اين اقدامات نشان دهنده تاييد استاندارد هاي دوگانه  رسانه اي غربي در برابر پوشش اخباري است که با جبهه گيري سياسي و مذهبي در ارتباط است.

 

بهشتي پور: صهيونيست‌ها از بروز اتفاقاتي مانند "چپل هيل" لذت مي‌برند/ لزوم موضع گيري هرچه سريعتر وزارت خارجه

در همين راستا حسن بهشتي پور، کارشناس و تحليلگر مسايل بين المللي به احتمال دخالت صهيونيست ها در حادثه چپل هيل اشاره کرد و افزود: دامن زدن به اختلاف بين مسلمانان و مسيحيت، نه به سود مسلمانان آمريکاست و نه به نفع مسيحيان. اين اتفاقات فقط از صهيونيست ها برمي آيد و آنها هستند که به اين مسائل دامن مي زنند. امروز اين نگراني در آمريکا به وجود آمده که چنين حوادثي ممکن است با واکنش متقابل مسلمانان مواجه شود و يک جنگ مذهبي در آمريکا ايجاد شود. اقدامي که به نفع هيچ يک از طرفين نيست و فقط صهيونيست ها هستند که از اين اختلافات لذت مي برند.

اين کارشناس مسائل خاورميانه افزود: صهيونيست ها همواره در پي اين بوده اند که از چنين حوادثي بهترين بهره را به سود خود برده و پروژه اسلام هراسي خود را دنبال کنند. در ماجراي شارلي ابدو صهيونيست ها دقيقا به دنبال همين موضوع بودند و نتيجه چنين اتفاقاتي که در دنيا رخ مي دهد فقط به سود صهيونيست ها تمام مي شود، چراکه اين جريان سال هاي سال است که به دنبال ايجاد تعارض بين مسلمانان و مسيحيان بوده و قصد دارند از اين آب گل آلود، به نفع خود بهره برند.

بهشتي پور در بخش پاياني اظهارات خود به لزوم موضع گيري هرچه سريعتر وزارت امور خارجه اشاره کرد و گفت: بدبختي ما اين است که در ايام تعطيلات، وزارت امور خارجه نيز تعطيل مي شود و لازم است که براي روزهاي تعطيل يک کشيک ويژه در اين وزارتخانه تشکيل شود. البته قطعا خانم افخم و همکاران آنها امروز در اين باره موضع گيري خواهند کرد، اما بايد شرايطي به وجود آيد که اگر بار ديگر چنين اتفاقاتي در ايام تعطيلات انجام گرفت، وزارت امور خارجه با سرعت بتواند اقدام به موضع گيري کند.

 

واکنش دير هنگام اوباما و بان کي مون به جنايت «چپل هيل»

اوباما روز جمعه و در نخستين واکنش به کشته شدن سه دانشجوي مسلمان در جنوب شرقي اين کشور، آن را جنايتي وحشيانه و هولناک توصيف کرد.

بان کي مون دبيرکل سازمان ملل نيز روز جمعه سه مسلماني را که در کاروليناي شمالي در آمريکا کشته شدند ستود و اعلام کرد مشاهده حضور هزاران نفر از مردم در تشييع جنازه آنها بسيار متاثر کننده بود.

 

ابتکار يک تاکسي تلفني در اردبيل براي پاسداشت شهداي "چپل هيل"/ هر مسافر يک رسانه

آژانس تاکسي تلفني مهسا در شهرک سيناي اردبيل با نصب تصاوير شهداي حادثه "چپل هيل" در محل آژانس و نيز با نصب تصاوير در شيشه خودرو‌هاي آزانس ياد آن‌ها را گرامي داشته است.

تقي محمدي مدير آژانس در گفتگو با خبرنگار سبلانه با انتقاد از سکوت رسانه‌هاي غربي در برابر چنين اتفاقي گفت: در برابر اين سکوت ما به وظيفه خود عمل کرده و طرحي به عنوان هر مسافر يک رسانه در آژانس خود آغاز کرده‌ايم.

محمدي افزود: در اين طرح رانندگان خود را به حقيقت ماجرا آگاه کرده‌ايم و انان  نيز مسافران  را در جريان حقيقت قرار مي‌دهند.

محمدي اميدوار است اين طرح بتواند به روشنگري بيشتر موضوع مظلوميت مسلمانان کمک کند.

اين طرح از امروز در اين آژانس آغازشده و تا هفتم شهداي حادثه ادامه خواهد داشت .طرح مذکور با استقبال مشترکان و مسافران رو به رو شده است.

 

 
 
 

 

جاي خالي مسلمانان در حقوق بشر آمريکايي/وزارت خارجه در خصوص جنايت چپل هيل واکنش نشان دهد

روابط عمومي سازمان بسيج جامعه زنان کشور در پي شهادت سه دانشجوي مسلمانان در چيل هيل آمريکا بيانيه‌ايي صادر کرد.

در بيانيه سازمان بسيج جامعه زنان کشور آمده است؛ اين اولين و آخرين باري نيست که شاهد رفتارهاي دوگانه رسانه هاي غربي هستيم. اين بار هم اين رسانه ها جنايات مربوط به خود را کتمان کردند و دست آغشته به خون آمريکايي نژاد پرست  را در دستان خود پنهان  نمودند.
 
در اين بيانيه با اشاره به اين که موج خشونتي که در آمريکا وجود دارد و حوادثي چون چپل هيل را مي آفريند، ريشه در نژادپرستي دولتمردان آمريکا دارد، تصريح شده است: اين گونه اقدامات در راستاي پروژه اسلام هراسي صورت مي گيرد که تلاش مي کنند اسلام را نماد خشونت قرار دهند در حالي که خود سمبل خشونت هستند.
 
بيانيه بسيج جامعه زنان کشور مي افزايد:اين مدعيان دروغگوي حقوق بشري، حقوقي را دنبال مي کنند  که فقط منافع آنها را تامين کند واز هيچ کوششي جهت رسيدن به منافع خود دست بر نمي دارند حتي جنايت...
 
در بخش ديگري از اين بيانيه آمده است؛ در اينجا بايد از حقوق بشر آمريکايي اين سوال را پرسيد که اگر به جاي اين سه مسلمان فلسطيني و سوري، سه آمريکايي توسط مسلماني، کشته مي شدند باز هم اينگونه در سکوت خبري به سرمي برديد؟
 
سازمان بسيج جامعه زنان کشور ضمن محکوم کردن اين اقدام خشونت آميز از وزارت امور خارجه خواست تا نسبت به اين جنايت واکنش نشان داده و به اين سناريست هاي غربي بفهماند که ما مسلمانان در هر کجاي جهان که باشيم به بايکوت خبري آنها پايان مي دهيم و جناياتشان را آشکار مي سازيم.
 

بزرگداشت شهداي چپل‎هيل در ساري برگزار مي‌شود

مراسم شهداي چپل هيل، در پارک‌موزه دفاع مقدس شهرستان ساري برگزار مي‌شود.
اين بزرگداشت با سخنراني «حجت‌الاسلام دکتر متو از کشمير هند»، «دکتر محمد حافظ سعيد از نيجريه» و «حجت‎الاسلام براتي» همراه است.

 

ادامه واکنش‌ رسانه‌هاي خارجي به جنايت «چپل‌هيل»

رسانه‌هاي غربي هم که در ابتدا سکوت کردند، با باز شدن پاي ماجرا به فضاي مجازي، سکوت را شکستند و اخبار مربوط به اين حادثه را پوشش دادند، اما تلاش کردند تا اين تيراندازي را به دور از انگيزه‌هاي فرقه‌اي و مذهبي جلوه دهند.

اکثريت غالب شبکه‌هاي خبري و خبرگزاري‌ها و حتي دانشنامه ويکي‌پديا که پرچم بي‌طرف بودن در دست مي‌گيرد، واقعه را به صورت دعوا ميان دو همسايه بر سر «جاي پارک» جلوه دادند.

کاربران شبکه‌هاي اجتماعي اما ديدگاه و البته تحليل ديگر داشتند.

مسلمان، زمان اشتباه در مکان اشتباه = مقتول

«تاز احمد» به گفته‌هاي جالب وکيل مهاجم قاتل اشاره کرده که گفته بوده «قربانيان در زمان اشتباه در مکان اشتباه بودند»؛ تاز با تعجب و با حروف بزرگ مي‌نويسد که «آنها در خانه‌شان بودند.»

 

تيراندار سفيدپوست «يک مرد» بود

کاربر ديگري سليقه بيشتري به خرج داده و واکنش رسانه‌هاي غربي به حوادث تيراندازي را بر اساس مذهب قاتلان به تصوير کشيده. در اين تصاوير مي‌بينيم که شبکه‌هاي خبري سي‌ان‌ان و فاکس‌نيوز، براي اشاره به عامل تيراندازي در فرانسه از واژه «تروريست» و براي قاتل چپل‌هيل از واژه «يک مرد» استفاده کرده‌اند.

 

طبقه‌بندي انواع تيراندازها بر اساس رنگ پوست و مذهب

کاربران شبکه‌هاي مجازي دست به کار شده‌اند و يک تصوير کارتوني مقايسه‌اي هم براي نشان دادن تبعيض رسانه‌اي ميان قاتلان بر اساس دين و رنگ پوستشان کشيده‌اند. در اين تصوير مي‌بينيم که تيرانداز سفيدپوست، يک فرد تنها و بدون رابطه با هر گروه تروريستي (گرگ تنها) معرفي شده که حتي شايد تروريست هم نبوده باشد و به خاطر مشکلات احساسي و عاطفي دست به سلاح برده.

تيرانداز سفيدپوست حرفه‌اي هم در اين تصوير عنوان جالبي دارد، به وي مي‌گويند «قهرمان ملي» و احتمالا اين همان سربازاني هستند که در خاورميانه بر روي اهداف زنده تمرين مي‌کنند.

تيرانداز سياه‌پوست هم مجرمي معرفي شده که حتماً با باندهاي تبهکار در ارتباط است و بالاخره تيرانداز مسلمان؛ تيرانداز مسلمان در اين تصوير يعني «1.3 ميليارد مسلمان در اين حادثه مقصراند.»

 

رسانه‌هاي خاموش، نابينا و ناشنوا

در اين تصوير، نماينده تمثيلي رويترز، دست بر روي دهان گذاشته، نماينده سي‌ان‌ان دست بر روي چشم گذاشته تا نبيند و نماينده بي‌بي‌سي به دوردست نگاه مي‌کند و گوشش را گرفته تا فعلاً صدايي نشنود.

 

جنازه مسلمان خبر دندان‌گيري نيست

سکوت رسانه‌هاي غربي گويا اين بار خيلي پرسروصدا بوده و کاربران عکس‌هاي کارتوني جالب و تکان‌دهنده‌اي در اين خصوص کشيده‌اند.

در يک کارتون مي‌بينيم که فيلم‌بردار رسانه‌هاي مشهور غرب، سوت زنان پاي خود را کمي‌ بيشتر مي‌کشد تا وقتي بي‌تفاوت از روي جنازه قربانيان چپل‌هيل مي‌گذرد، کفش سفيدش خوني نشود.

فيلم‌بردار «جريان غالب رسانه‌اي» هم بعد از رسيدن به محل حادثه، بلند داد مي‌زند و مي‌گويد: «3 جوان مسلمان کشته شده‌اند؟ خوب اينجا از خبر فوري خبري نيست.»

 

همه حملات تروريستي يک جور دعوا بوده

رضا نديم کاربري است که واقعه چپل‌هيل را با طنزي تلخ روايت کرده؛ اين کاربر گفته که اگر واقعه چپل‌هيل، يک دعوا بر سر جاي پارک بود، پس حمله به دفتر هفته‌نامه «شارلي» دعوايي بين هنرمندان بوده، حمله 11 سپتامبر هم دعوا بر سر تعيين مسير هواپيما بوده و بمب‌گذاري 7 جولاي 2005 لندن يک دعوا بين مسافران اتوبوس بوده است.

وي در ادامه نوشته است: «مي‌بينيد چقدر بي‌معني به نظر مي‌رسد؟ اين چقدر توهين آميز است؟ خوب پس چرا بايد با قتل سه مسلمان بي‌گناه به دست يک فرد مسلح بي‌خدا، بايد طور ديگري برخورد شود؟ تيراندازي چپل هيل اقدامي تروريستي بود و انکار اين امر، انگار فضاي مملو از تفنري است که مسلمانان هر روز بايد با آن دست و پنجه نرم کنند.»

 

متهم‌سازي از مسلمان، سند نمي‌خواهد

کاربري به نام «رمي کانازين» گفته که رسانه‌ها با نداشتن حتي يک سند، در خصوص نقش مسلمانان در يک جرم گمانه‌زني مي‌کنند ولي در خصوص انگيزه پشت تيراندازي چپل‌هيل، حتي گمانه‌زني هم نمي‌کنند.

 

رئيس ستاد اقامه نماز استان مازندران: قرائت يک‌صفحه قرآن براي شادي روح شهداي چپل‎هيل امشب در مساجد مازندران

حجت‌الاسلام عباسعلي ابراهيمي، رئيس ستاد اقامه نماز استان مازندران، امروز در گفت‌وگو با بلاغ  ضمن محکوم کردن سکوت رسانه‎هاي غربي در پي اقدام جنايت‌کارانه و شهادت سه تن از مسلمانان کاليفرينا، اظهار داشت: بدون شک اگر قربانيان اين حادثه، مسلمان نبودند، امروز غول رسانه‎اي غرب در سکوت خبري به‌سر نمي‎برد.


وي افزود: لازم است، رسانه‎هاي مسلمان دنيا هرچه سريع‎ و قوي‎تر اين جنايت خبيثانه را محکوم و هم‌پوشاني کنند.

رئيس ستاد اقامه نماز استان مازندران بيان کرد: از سوي اين ستاد اعلام شده است که امشب، بعد از نماز مغرب و عشا، قرائت هميشگي يک صفحه قرآن، به نيت شادي روح شهداي چپل‌هيل باشد.
 
حجت‌الاسلام سيد ابوالقاسم ساجدي‌فر رئيس کانون شهداي محراب مازندران، امروز در گفت‎وگو با خبرنگار بلاغ، درباره کشته شدن سه دانشجو مسلمان در آمريکا اظهار داشت: کشته شدن اين سه دانشجو، نشان از شکنندگي امنيت در کشورهاي غربي دارد

وي افزود: نبود امنيت براي افراد در غرب بارها و بارها با کشته شدن افراد در مجامع مختلف به خوبي بر همگان مشخص شد.

رئيس کانون شهداي محراب مازندران در ادامه با اشاره به مسلمان بودن اين سه دانشجو، بيان کرد: کشته شدن اين سه دانشجو و وارونه جلوه دادن اين موضوع نشان از شکنندگي قدرت‌هاي غربي در برابر مسلمانان دارد.

وي با اعلام اينکه اسلام دين صلح و دوستي است، خاطرنشان کرد: کشورهاي غربي به دليل ترس از دست دادن منافع خودشان سعي دارند که درباره مسلمان بودن اين افراد حرفي به ميان نياورند.

ساجدي‎فر در ادامه بيان کرد: کشته شدن اين سه مسلمان و از طرفي سرپوش گذاشتن کشورهاي غربي بر اين جنايت، نشان مي‌دهد که آنها از گسترش اسلام در هراس هستند.

رئيس کانون شهداي محراب مازندران، اذعان کرد: مسئوليت کشته شدن اين سه مسلمان بيشتر از آنکه متوجه قاتل باشد، متوجه مسئولان کشورهاي غربي است، به اين دليل که سردمداران اين کشورها به‌صورت مدوام تلاش دارند که چهره اسلام را خشن معرفي کنند.

وي ابراز کرد: در صورتي که اگر يک مسلمان يک سگ آمريکايي را در يک حادثه رانندگي زيرمي‎گرفت، شايد رسانه‎هاي غربي واکنش بيشتري نسبت به اين موضوع نشان مي‌دادند.

ساجدي‎فر با اشاره به کشته شدن چند نفر از اتباع فرانسه در اين کشور که اين موضوع نيز حاصل دسترنج خودشان بود، گفت: غرب از گسترش اسلام به شدت در هراس است و سعي دارد که مسائل مربوط به مسلمانان را کم‎اهميت جلوه دهد.

رئيس کانون شهداي محراب مازندران خواستار واکنش جدي مسلمانان کشورهاي همسايه و کشورمان دربرابر اين کشتار ددمنشانه شد و اظهار کرد: اين موضوع بايد به صورت برجسته در سطح رسانه‌هاي کشور مطرح و در مجامع بين‌المللي چهره واقعي ضد بشري آمريکا و ايادي آنها براي مردم تبيين شود.

وي در پايان با اعلام اينکه کشورهاي غربي حتي براي اتباع خودشان نيز امن نيست، گفت: کشتار متعدد انسان‌ها در جوامع غربي بيانگر ناامن بودن اين کشورها است.
 
 

سرپرست شوراي هماهنگي تبليغات کهکيلويه و بوير احمد: اقدام وحشيانه در «چپل هيل» آمريکا را محکوم مي کنيم/ شهادت 3 دانشجوي مسلمان متاثر از حاکمان غرب است

حجت الاسلام سيد جواد خاضع، سرپرست شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي کهکيلويه وبويراحمد، در گفت وگو با پايگاه خبري تحليلي چهارفصل با اشاره به ماجراي شهادت 3 دانشجوي مسلمان در شامگاه سه شنبه 11 فوريه گفت: اقدام  وحشيانه در به شهادت رساندن سه دانشجوي مسلمان در امريکا توسط هر شخصي اقدامي نژاد پرستانه و اين حرکت در غرب عليه مسلمانان را محکوم مي کنيم.

سرپرست شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان کهکيلويه وبويراحمد افزود: اين گونه حرکات نژاد پرستانه که در جوامع غربي علبه مسلمانان انجام مي گيرد  اقداماتي وحشيانه و نژاد پرستانه است.

وي يادآور شد: وقتي ما حرکات نژاد پرستانه و اسلام هراسي کشور هاي غربي عليه اسلام و مسلمانان را مشاهده مي کنيم نتيجه آن اقدامات وحشيانه اي است که اين کشور ها عليه اسلام دنيال مي کنند.

 

 

رئيس دفتر شوراي نگهبان استان البرز: سکوت اوباما در قبال حادثه «چپل هيل» چراغ سبزي به اسلام ستيزي است

حجت الاسلام و المسلمين محمدحسين روحي يزدي رئيس دفتر شوراي نگهبان استان البرز در خصوص شهادت سه مسلمان آمريکايي و گسترش اسلام هراسي به خبرنگار ما اظهار داشت: متاسفانه در سايه ي سکوت مجامع بين المللي، اسلام ستيزي در حال گسترش است و با اين فضا و جوي که برخي کشورهاي غربي مانند آمريکا، انگليس، فرانسه و علي الخصوص صهيونيست ها بوجود آورده اند، اتفاق افتادن چنين وقايع تلخ و ناگواري دور از انتظار نبود.

وي تصريح کرد: کشورهاي غربي با نمايش وحشي گري هاي گروه هاي تکفيري همانند داعش و القاعده و نسبت دادن اين اعمال به اسلام و مسلمانان، بستري به نام اسلام هراسي را در دنيا بوجود آوردند و به اين بهانه هر حمله ي تروريستي در اقصي نقاط دنيا را به مسلمانان نسبت مي دهند اما ظلم و جنايت هاي خويش را به نحوي توجيه مي نمايند و  هيجکس هم جلودارشان نيست.

روحي يزدي افزود: چندي قبل شاهد کشتار تعدادي سياهپوست به بدست پليس آمريکا بوديم، طبق معمول سکوت مدعيان حقوق بشر در قبال اين حادثه اتفاق افتاد و همانطور که انتظار مي رفت باراک اوباما نيز از هم نوعان خود هيچ گونه حمايتي نداشت و حتي مي توان گفت رئيس جمهور آمريکا با سکوت خويش در به نوعي از اين حوادث حمايت کرد؛ اين اقدامات در گذشته هم انجام شده و افرادي بدون همراه داشتن سلاح مورد حمله پليس آمريکا قرار گرفته و جان خود را از دست داده اند.

رئيس دفتر شوراي نگهبان استان البرز گفت: اينگونه ها رفتارهاي نژاد پرستانه قطعا به تدريج در آينده هم افزايش پيدا مي کند و اين بحث اسلام هراسي را که استکبار و در راس آنها امريکا و انگلستان مطرح کرده است صرفا به اين خاطر است که مسلمانان را با گروه هاي تکفيري وهابي يکسان نمايش دهند و نتيجه اين اسلام ستيزي، شهادت سه نفر به جرم مسلمانان بودن را رقم زد و هيچ گونه حمايتي از حقوق بشر صورت نمي گيرد و جاي بسي شرم دارد در تاريخ هم ثبت خواهد شد که اين کشورهاي استکبار چگونه نسبت به تعرض انسان و افراد بي تفاوت هستند و اين سند محکمي است بر اينکه ادعاي دفاع از حقوق بشر بهانه اي بيش نيست.

وي در ادامه گفت: دفاع از حقوق بشر يک وسيله اي است براي اين که برخي از کشورهاي غربي به اهداف ناشايست خود دست پيدا کنند، کما اينکه اين ادعا در دنيا به اثبات رسيده که دم از حقوق بشر زدن صرفا راهي است براي رسيدن به اهداف و آنچه که براي قدرت ها از اهميت برخوردار نيست حقوق بشر است؛ انسانها هست با هر کيش و اعتقادي و مرامي و با هر ديني بايد حقوقشان به عنوان بشر حفظ و رعايت شود و انها برايشان حقوق حفظ بشر هيچ گونه اهميتي ندارد.

روحي يزدي در پايان گفت: سکوت مجامع غربي و بين المللي دليلي براي حمايت از اين گونه رفتار هست والا اين ها که ادعاي قدرت جهاني را دارند موضع گيري کنند مگر کسي مي تواند دست به اين کار بزند؛ اين سکوت بيانگر آن است که سرمداران امريکا و همچنين کشورهاي که هم پيمان امريکا هستند در حقوق بشر فقط به دنبال تحقق منافع خويش و پيشبرد اهدافشان هستند.

 

تجمع خودجوش جوانان قائم‌شهري در اعتراض به سکوت غول رسانه‌اي غرب+تصاوير

اجتماع خودجوش شهداي چپل‌هيل کاليفرنيا، عصر جمعه، ساعت 17 در پارک‌ وليعصر (عج) شهرستان قائم‌شهر برگزار شد.

گزارش تصويري قائم آنلاين: اجتماع خودجوش جوانان قائم‌شهري در حمايت از شهداي چپل هيل امريکا
 

 

گزارش تصويري قائم آنلاين: اجتماع خودجوش جوانان قائم‌شهري در حمايت از شهداي چپل هيل امريکا

گزارش تصويري قائم آنلاين: اجتماع خودجوش جوانان قائم‌شهري در حمايت از شهداي چپل هيل امريکا

 

گزارش تصويري قائم آنلاين: اجتماع خودجوش جوانان قائم‌شهري در حمايت از شهداي چپل هيل امريکا

گزارش تصويري قائم آنلاين: اجتماع خودجوش جوانان قائم‌شهري در حمايت از شهداي چپل هيل امريکا

 

عضو کميسيون امنيت ملي مجلس: وزارت خارجه در خصوص حادثه "چپل هيل" واکنش نشان دهد/رسانه هاي غربي با سياست کاملا دوگانه اخبار را پوشش مي دهند

احمد شوهاني عضو کميسيون امنيت ملي و سياسست خارجي مجلس شوراي اسلامي در گفت و گو با خبرنگار سياسي شبکه اطلاع رساني راه دانا در خصوص شهادت سه تن از جوانان مسلمان در آمريکا و سکوت رسانه اي غربي ها در اين باره اظهار داشت: اين اولين و آخرين باري نخواهد بود که ما شاهد رفتارهاي دوگانه رسانه هاي غربي هستيم.

وي افزود: آنچه که در آمريکا علاوه بر اين مسائل  وجود دارد موجي از خشونت است که در اين کشور در حال رواج است ، بايد گفت اين اقدامات بر مي گردد به تفکرات ليبراليستي و نژادپرستانه که در آمريکا حاکم است.

عضو کميسيون امنيت ملي خاطر نشان کرد: از سکوت رسانه هاي غربي مشخص است که آنها همين نگاه را هم در خصوص حوادث بحرين،جنايات داعش و همچنين شارلي ابدو داشتند که با سياست کاملا دوگانه اخبار را پوشش دادند.

شوهاني تصريح کرد: به هر حال اين اقداماتي که در حال وقوع است واقعياتي است که  در آمريکا و اروپا وجود دارد و همچنان هم ادامه دارد، متاسفانه اين ها قصد داند يک دشمن ساختگي به نام اسلام درست کنند و به نوعي اسلام هراسي را در آمريکا و اروپا جا بيندازند و مسلمانان را خراب کنند.

وي تاکيد کرد: هدف از ايجاد داعش و گروههاي تروريستي در منطقه هم در راستاي پروژه اسلام هراسي است که شکل گرفته است.

عضو کميسيون امنيت ملي در خصوص لزوم واکنش وزارت خارجه خاظر نشان کرد: قطعا بايد وزارت خارجه در اين خصوص موضع گيري کند، بر اساس قانون اساسي، وزارت خارجه موظف است که براي دفاع از حقوق مسلمانان و حتي مستضعفان اقدام کند.

شوهاني در پايان افزود: بايد گفت واقعا اقدام وزارت خارجه مي تواند يک برگ برنده براي ما باشد،چنين اتفاقاتي بايد بزرگ نمايي شود و به آن پرداخته شود تا مردم هم در جريان اقدامات ناجوانمرادانه آمريکا و اروپا که انجام مي دهند قرار بگيرند.

با توجه به اينکه قتل اين سه دانشجو در دنيا واکنش زيادي به همراه داشته است انتظار مي رود مسئولين بين المللي به صورت عادلانه فرد قاتل را محاکمه و به سزاي اعمال خود برسانند و از طرف ديگر بايد خاطر نشان شد که اين اقدامات نتيجه اسلام هراسي رد سراسر دنيا بوده که بايد غربي ها دست از تبليغات سوء خود عليه اسلام بردارند تا از اين طريق مانع از رخ دادن دوباره چنين اقداماتي در دنيا شوند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html